Data
  • 29
  • 30

VII NIEBIESKI BIEG ŚWIADOMOŚCI W INOWROCŁAWIU

Ponad trzystu zawodników wzięło udział w VII Niebieskim Biegu Świadomości w Inowrocławiu.
Impreza organizowana jest nie tylko po to, by promować zdrowy tryb życia, ale przede wszystkim, by poszerzać wiedzę na temat autyzmu.

Naszą szkołę reprezentowała młodzież z kl. V a i VII b  oraz kadra pedagogiczna .

Gratulacje i podziękowania  dla uczestników.

Zdjęcia:

Wycieczka szkolna do Warszawy

W dniach 25-26kwietnia 2019  uczniowie klas V- VIII naszej szkoły brali udział  w dwudniowej wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Zwiedziliśmy najciekawsze miejsca stolicy, przykuwające uwagę turystów z całego świata

Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę zaraz po wjeździe do stolicy był sławny Stadion Narodowy, oraz Most Świętokrzyski i Śląsko-Dąbrowski, które wyróżniały się swoją nadzwyczajną konstrukcją. Następnie pojechaliśmy na Lotnisko Okęcie, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy startujace samoloty .
Kolejna atrakcja  to  Centrum Nauk "Kopernik", gdzie spędziliśmy ok. czterech godzin. Rozchodząc się po trzypiętrowym budynku, rozpoczęliśmy zabawę ! Mogliśmy między innymi: przemawiać do sejmu, poznać anatomię człowieka (w różnych doświadczeniach, "budkach wiedzy" i "samochodach doświadczeń"), samodzielnie wykonać doświadczenia z dziedzin fizyki i chemii. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie czy nerwach Puszcza oczko (zabawa polegała na złapaniu "kierownicy" przez cztery osoby i wzajemnym "stukaniu" sobie po wewnętrznej części dłoni; pod wpływem impulsu wydobywał się dźwięk). Kolejnymi atrakcjami było przebywanie w mydlanej bańce, trzęsienie ziemi i rozmowa z robotem Puszcza oczko (dla niektórych stał się on najbliższym przyjacielem). Mieliśmy również okazję zobaczyć oryginalną wystawę muzyczną.
Ok. godziny 18.00 zmęczeni ale wciąż uśmiechnięci pojechaliśmy do hotelu ZIELONKA w Zielonce pod Warszawą. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu pysznej kolacji udaliśmy się do swoich apartamentów. Wieczór spędziliśmy dość spokojnie, oczywiście nie obeszło się bez przechodzenia z pokoju do pokoju i bieganiu po korytarzu.
W piątek, po (nie) przespanej nocy i zjedzonym pysznym  śniadaniu o godzinie 9.00 opuściliśmy hotel, wyruszając w dalszą drogę. W autokarze Pani pilot opowiedziała nam kilka ciekawych informacji dotyczących historii stolicy i Cmentarza na Powązkach . Następnie podjechaliśmy  w okolice cmentarza i spacerując   zwiedziliśmy  cmentarz w zdumie i powadze .  Kolejnym punktem naszego zwiedzania  był Pałac Kultury i Nauki . Wielką atrakcją był wjazd na 32 piętro i oglądanie panoramy Warszawy. Po zwiedzeniu Pałacu Kultury i Nauki ,spacerem udaliśmy się  na Stare Miasto . Spacerując dotarliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza , Placu Józefa Piłsudskiego , Parku Saskiego.    Ńa Starym Mieście  byliśmy  w Kościele pw. św. Jana Chrzciciela oraz św. Anny,  poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta , Zamek Królewski z zewnątrz , Barbakan ,  Pomnik Syrenki Warszawskiej, Pomnik Małego Powstańca . Ok. godziny 16.00 pełni wrażeń, usatysfakcjonowani, ale i smutni, ponieważ wycieczka trwała zdecydowanie za krótko, wyruszyliśmy w drogę powrotną do  Inowrocławia. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty w restauracji McDonald's, bo przecież bez tego punktu żadna wyprawa nie jest prawdziwą  wycieczką!
W podróży powrotnej każdy podsumował ostatnie dwa dni. Był to dla nas czas bardzo ciekawie spędzony. Poznaliśmy wiele nowych miejsc i zabytków, o których wcześniej słyszeliśmy jedynie w mediach.
O godzinie 21.00 szczęśliwie dotarliśmy do Inowrocława. To była jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina.